PTT A.Ş. Yasa tasarısı bu gün 03.04.2013 tarihi itibari ile Alt Komisyondan çıkarak 11.04.2013 tarihinde görüşülmek üzere Üst Komisyona gönderilmiştir.
yasa tasarısında iki madde değişikliğe uğramıştır.
Personel statüsü değişikliği
Geçici madde 6-(1) Yönetim Kurulunun sözleşmeli personelin aylık ücret, ikramiye ve diğer mali ve sosyal hakları ile sözleşme esasına ilişkin kararının tebliğ tarihinden itibaren bir yıl içerisinde Müracaat etme koşuluyla, mülgan T.C. Posta ve Telgraf Teşkilatı Genel Müdürlüğünde 5510 sayılı Kanunun 4 üncü maddesini birinci fıkrasının ( c ) bendine tabi olarak çalışan ve mevcut statülerinde PTT’de istihdamına devam olunan personel ile işçi statüsünde istihdam edilen personelden isteyenler Yönetim Kurulunca belirlenen esaslar çerçevesinde bu kanunda tanımlanan sözleşmeli personel statüsüne geçirilebilir, geçmek istemeyenler ile geçmesi uygun görülmeyenlerin tabi olduğu mevzuatına göre istihdamına devam olunur.
(2) Mevcut personelin görevde yükselme suretiyle yapacağı unvan değişiklikleri, bu Kanunun 27 nci maddesinde belirtilen sözleşmeli statüye geçirilmek suretiyle yapılır.
Yukarıda belirtilen Geçici Madde 6 (1) de altı çizili olan “Bir yıl içerisinde” hükmü ve Geçici Madde 6-(2) tamamen kaldırılmıştır.
Sendikamızın TBMM Alt komisyona sunduğu yazımız aşağıdadır.
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ
BAYINDIRLIK, İMAR, ULAŞTIRMA VE TURİZM KOMİSYONU
POSTA HİZMETLERİ KANUNU TASARISI ALT KOMİSYONUNA
İlgi: 27.03.213 tarihli ve 54743986 sayılı davet yazınız.
Bakanlar Kurulu tarafından 05.03.2013 tarihinde TBMM’ne sunulan ve ve 27.03.2013 günü Komisyonunuzda görüşülmeye başlanan “Posta Hizmetleri Kanunu Tasarısı” ile ilgili olarak Sendikamızın görüşleri aşağıda bilgilerinize sunulmuştur.
1- PTT’yi Anonim Şirkete dönüştürecek olan bu yasa tasarısı;
a) Kısa vadede taşeronlaştırma, uzun vadede özelleştirme amacına hizmet edeceğinden,
b) Temel bir kamusal hizmet olan PTT hizmetlerinin ticarileştirilmesine ve halkın pahalı biçimde ulaşmasına yol açacağından,
c) PTT emekçilerine, iş güvencesiz çalışmayı ve kazanılmış haklarından vazgeçmeyi dayatacağından bu tasarının temel mantığına ve esasına karşı olduğumuzu ifade ediyoruz.
2- PTT’de örgütlü sendikaların, dolayısıyla da çalışanların görüş ve önerilerine başvurulmaksızın, kapalı kapılar ardında hazırlandığından tasarının meşruiyet sorunu vardır. Bir kamu kurumunun özelleştirilmesinin yolunu açarak çalışanların ve halkın kazanımlarını ortadan kaldıran bir tasarının bu yöntemle hazırlanmasının kabul edilmesi mümkün değildir.
3- Sendikamız, PTT’nin mevcut durumu ile ilgili olarak birçok sıkıntının varlığını tespit etmektedir. Bu sorunlar defalarca PTT Yönetimine ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığına iletilmesine rağmen olumlu adımlar atılmamıştır. Yaklaşık 30.000 kadrolu çalışan ve 15.000 taşeron firma çalışanının sorunları başta olmak üzere Kurumun yönetim yapısı ve işleyişinin yeniden yapılandırılması gerekmektedir. Yürüttüğü hizmet açısından stratejik bir konuma sahip olan PTT’nin, çalışanların örgütlü olduğu sendikaların aktif biçimde yer alacağı bir komisyon tarafından ve katılımcı bir süreç işletilerek yeniden yapılandırılması için çalışma yapılması gerekmektedir. Sendikamız, böyle bir süreçte katkı sunmaya hazırdır.
4- Halkın vergileriyle kurulan ve etkin kamu hizmeti veren bir PTT’yi çalışanların da içinde yer alacağı bir süreç sonunda yaratmak mümkünken, temel gerekçesi ticarileştirerek özelleştirmek olan Anonim Şirkete dönüştürülmesine karşıyız. Tasarının bazı maddelerinin değiştirilmesi biçimindeki bir yaklaşımı kabul etmiyor, yasa tasarısının bütünen geri çekilmesini talep ediyoruz.
Gereğini bilgilerinize arz ederiz.
Haber-Sen Merkez Yönetim Kurulu