Anasayfa / MANŞET / GERÇEK TOPLU SÖZLEŞMEYİ GERÇEK SENDİKA YAPAR

GERÇEK TOPLU SÖZLEŞMEYİ GERÇEK SENDİKA YAPAR

GERÇEK TOPLU SÖZLEŞMEYİ GERÇEK SENDİKA YAPAR

Türkiye’de kamu emekçilerinin grevli/toplu sözleşmeli sendika hakkı, siyasi iktidar tarafından yıllardır yok sayılmaktadır. Toplu sözleşme sürecinin, kamu emekçilerinin ortak ekonomik, sosyal, demokratik, özlük ve mesleki hak ve çıkarlarının tümünü kapsaması gerekmektedir.

Ülkemizde ise toplu sözleşmenin, tarihi ve çerçevesi önceden iktidar tarafından belirlenen ‘sınırlı’ mali ve sosyal haklara indirgenmesi kabul edilemez. KESK ve KESK’e bağlı sendikalar grevli toplu sözleşme hakkı için mücadele etmişlerdir.

Geçen dönem ve önceki dönem gerçekleştirilen TİS görüşmelerinde alınan kararların bir kısmı uygulanmamıştır. Yetkili olduğunu iddia eden sendikalar alınan kararların uygulanmasının takipçisi olmamış, uygulanması ve uygulatılması için hükümete hiçbir baskı yapmamıştır.

TİS görüşmelerinde emekçiler adına masaya oturan sarı sendikaların emekçiler lehine karar almadıklarını her dönem tecrübe ettik. Ancak buna karşın emekçiler; gerçek sendika etrafında, iş yerlerinde birleşerek emekçilerin hakları için masaya müdahale etmeli 2020 ve 2021 yılları kayıplarımızın giderilmesi, 2022 ve2023 yıllarında insanca yaşanır bir ücret için , güvenceli iş güvenceli bir gelecek için özelleştirmelere, talana ve soygun düzenine karşı masaya yumruğunu vurmalıdır.

Bütün sınırlılıklarına ve eksikliklerine rağmen, kamu emekçilerinin toplu sözleşme süreci, başta ekonomik sorunlarımız olmak üzere, çalışma ve yaşam koşullarımızı belirlemesi ve geleceğimizi yakından ilgilendirmesi açısından önemlidir.

Bu amaçla;

Bu toplu sözleşme döneminde HABER-SEN olarak örgütlü olduğumuz kurumlarda anketler düzenledik.

Kamu emekçilerini Toplu İş Sözleşme sürecine dahil etmek, taleplerini bizzat dile getirmelerini sağlamak, için il il işyerlerini gezerek emekçilerin taleplerini topladık.

 

MALİ HAKLARA İLİŞKİN TALEPLERİMİZ

  • Emekçilere ayrım yapılmaksızın 3600 ek gösterge verilmelidir.
  • Gelir vergisi % 15 de sabitlenerek, gelir adaleti sağlanmalıdır.
  • Güvencesiz çalışanların kadroya alınmalı, eşit işe ücret uygulaması hayata geçirilmelidir.
  • Skala ayarlaması zaman geçirilmeden yapılmalıdır.
  • Yılda en az iki sefer giysi yardımı  ve ikramiye verilmelidir.
  • Büyükşehir tazminatı uygulaması tekrar yapılmalıdır.
  • Kasa tazminatı en az 500 TL olmalıdır.

PANDEMİ TALEPLERİMİZ

  • Yaşanan pandemi süreci ve ekonomik kriz de bütün kayıplarımız karşılanmalıdır.
  • Pandemi sürecinde fiili çalışan bütün emekçilere üç aylık periyotlar da 2000 TL destek ücreti verilmeli
  • Bütün Şubeler kapatılmalı yeniden şef güvenlik görevlisi ve üç memurun olduğu şubeler şeklinde açılmalıdır.
  • Bütün işyerleride dezenfektan ve güvenlik görevlisi olmalı iş yerine girişlerinde HES kodu kontrolü yapılarak vatandaşlar iş yerine girişi sağlanmalıdır.
  • Bütün iş yerleri hijyen maske ve mesafe kuralına uygun hale getirilmelidir.

ÇALIŞMA KOŞULLARINA İLİŞKİN TALEPLERİMİZ

  • İş yerlerinde çalışma koşulları düzeltilmeli, tek başına ve güvenliksiz çalışmaya son verilmelidir.
  • Fiili hizmet zammı(yıpranma hakkı) önündeki yasal engeller kaldırılmalıdır.
  • Torpil ve adam kayırmaya son verilerek, sınavsız atamalar durdurulmalı, liyakat ilkesine uygun atamalar yapılmalıdır.
  • Unvan yükselme sınavlarında sözlü mülakata son verilmeli adil, eşit ve liyakat ilkesi esas alınarak  yapılmalıdır.
  • Cumartesi çalışması isteğe bağlı olmalı ve günlük brüt ücretin en az %50 fazlası oranında ücretlendirilerek ödenmelidir.
  • Yöneticiler tarafından gerçekleştirilen mobbinge karşı etkin mücadele edilmelidir.
  • Performans sistemi kaldırılarak çalışanlar arasındaki iş barışı tekrar sağlanmalıdır.
  • Kılık kıyafet serbestisi getirilmelidir.

SOSYAL HAKLARA İLİŞKİN TALEPLERİMİZ;

  • Kreş olanakları artırılmalı, kreş olmayan yerlerde kreş yardımı yapılmalıdır.
  • Lojmanlar çoğaltılmalı ve görev tahsisi ile lojman hakkı olanlar diğer çalışanlar gibi sıra usulü ile bu haktan yararlanmalıdır.
  • Misafirhaneler ve sosyal donatı alanları çoğaltılmalı, eskiden kuruma ait olan tatil kampları tekrar açılarak emekçilerin eşit bir şekilde yararlanması sağlanmalıdır.
  • SYS’nin sağlık kuruluşlarıyla yaptığı anlaşmalar ülke genelinde olmalı ve sağlık kuruluşlarına ek katılım payları kaldırılmalıdır.

GENEL TİS TALEPLERİMİZ

  1. Grevli toplu sözleşme hakkı önündeki yasal engeller kaldırılmalı, özgür, demokratik bir toplu sözleşme ortamı sağlanmalıdır.
  2. OHAL KHK’leri ve Bakanlık onayı ile hukuk dışı bir şekilde yapılan  ihraçlara ve açığa almalara son verilmeli, haksız yere ihraç edilen tüm kamu emekçileri derhal görevlerine iade edilmelidir.
  3. Kılık kıyafet Serbestliği getirilerek Kamu Emekçilerine yılda iki kez giyim yardımı yapılmalıdır.
  4. Kamu Emekçilerine verilen en düşük maaş en az yoksulluk sınırı olan  9013,00 TL olmalıdır.
  5. Performans değerlendirme, güvencesiz istihdam ve esnek çalışma uygulamalarına son verilmeli, iş güvencemizi ortadan kaldırmayı hedefleyen her türlü hazırlık ya da girişim derhal durdurulmalıdır.
  6. Temel ücretler artırılmalı ve ek ödemeler üst grupta eşitlenerek emekliliğe yansıtılmalıdır.
  7. “Net Sözleşme Ücreti” uygulamasına geçilerek (bazı kurumlarda uygulandığı gibi), gelir vergisi oranı artışlarından kaynaklanan ücret kayıpları giderilmeli, vergide adalet sağlanmalıdır.
  8. İşe alımlarda eşitsizlik yaratan mülakat sistemine son verilmelidir. merkezi sınav (KPSS) ile personel alımı yapılmalı, personel alımında güvenlik soruşturması uygulaması kaldırılmalıdır.
  9. Kurum içi görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavları açılmalı, kayırmacılığa son verilerek liyakat ilkesi uygulanmalıdır.
  10. Kadın kamu emekçilerine; çalışma yaşamında uygulanan ayrımcılık, mobbing, baskı ve şiddete son verilmeli, uygulayanlar hakkında etkili cezai yaptırımlar getirilmelidir.
  11. “8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü” kadın emekçiler için resmi tatil olmalıdır.
  12. Banka promosyonu ihalelerinde ortaya çıkan en iyi 3 teklif, çalışanların oyuna sunulmalı, 3 yıl boyunca maaş/hizmet alacağı bankayı bizzat çalışanlar belirlemelidir.
  13. Sendikal hakların önündeki tüm engeller kaldırılmalı, sendikal ayrımcılığa son verilerek baskı uygulayanlar hakkında cezai müeyyide artırılmalıdır.
  14. 50’nin üzerinde çalışanı olan işyerlerinde doktor ve hemşire bulundurulmalıdır.
  15. 50’nin üzerinde çalışanı olan işyerlerinde kreş açılmalı ve kreşten yararlanamayan tüm çalışanlara kreş yardımı yapılmalıdır.
  16. Eğitim öğretim yılı başında hem öğrenci olup da çalışanlara hem de bakmakla yükümlü olduğu öğrencilere eğitim yardımı yapılmalıdır.
  17. Tüm illerde personele servis hakkı tanınmalıdır.
  18. 1 Mayıs  İşçi Sınıfının Birlik Mücadele ve Dayanışma Günü, emekçilere bir maaş ikramiye verilmelidir.
  19. Yıllık izinlerin ve mazeret izinlerinin hesaplanmasında “gün” yerine “iş günü” dikkate alınmalıdır.

          PTT 

  1. İdari Hizmet Sözleşmeli (İHS) personel alımına son verilerek, güvencesiz çalışanlar koşulsuz kadroya alınmalıdır.
  2. PTT’nin Varlık Fonu’ndan çıkarılarak tekrardan Meclis ve Sayıştay denetimine tabii tutulup, nitelikli kamu hizmeti verir hale getirilmesi gerekmektedir.
  3. Talebimiz olan 3600 ek gösterge uygulaması bu toplu sözleşme döneminde mutlaka PTT çalışanları için de hayata geçirilmelidir.
  4. PTT’de en düşük ücret yoksulluk sınırının üzerinde belirlenmeli, 2002’den bu yana satın alma gücümüzde yaşanan azalmayı ve ekonomik kayıplarımızı karşılayacak, adaletli bir ücret artışı sağlanmalıdır.
  5. Görevde yükselme ve unvan değişikliği yönetmelikleri değiştirilerek, Tüm PTT emekçilerinin eşit şartlarda ve mülakatsız sınava girmelerinin ve yükselmelerinin önündeki engeller kaldırılmalıdır.
  6. Dağıtıcılara fiili hizmet süresi zammı (yıpranma payı) verilmeli ve rızası olmaksızın 55 yaşında resen emekli edilmelerine son verilmelidir.
  7. 399 Sayılı KHK’ye göre çalışan emekçilerin  fazla mesai ücretleri  artırılmalıdır.
  8. Gişe çalışanlarına en az 500 TL kasa tazminatı verilmelidir.
  9. Dört yıllık üniversite mezunu dağıtıcıların, memur kadrosuna atanması için çalışma yapılmalıdır.
  10. Tayin yönetmeliği değiştirmeli sağlık, öğrenim, eş durumuna dayalı tayin taleplerinin önündeki engeller kaldırılmalıdır.
  11. PTT merkezlerine bağlı bazı Şubeler de, güvenlik görevlisi olmadan tek personel ile çalışma zorunluluğunun kaldırılarak yerine can güvenliği, insani ihtiyaçların giderilmesi gibi şartların göz önüne alındığı, iki personelin çalıştığı ve güvenlik görevlisinin olduğu şubelerin tesis edilmesi, mümkün olmaması halinde anılan şubelerin kapatılması gerekmektedir.
  12. Mobingg uygulamasına dönüşen sicil uygulamaları kaldırılmalı en yüksek başarı ücreti maaşlara yansıtılmalıdır
  13. Cumartesi günleri de dahil olmak üzere, resmi ve dini bayramlarda zorunlu mesai uygulamasının kaldırılarak, Bakanlar Kurulu’nun onaylayıp ilan ettiği tatillere (Resmi/Dini bayram tatilleri)PTT emekçilerine eksiksiz kullandırılmalıdır. Çalışmanın gerektiği koşullarda ise çalışanlara önceden bilgi verilerek ve bir günlük brüt yevmiyenin en az %50 fazlası ücret ödenmelidir.
  14. PTT’de uzun süredir yapılmayan skala ayarlaması tüm unvanlar için geçerli olacak şekilde yapılmalıdır.
  15. Dağıtıcıların kullandığı serbest ulaşım kartındaki süre ile resmi kıyafet sınırlamasının kaldırılması ve tüm Türkiye’de uygulamaya geçilmesi sağlanmalıdır.
  16. Kurumun mühendis ihtiyacı, öncelikle Kurum içi sınavlar aracılığı ile karşılanmalıdır.
  17. Teknisyen olarak çalışan Teknik Meslek Yüksekokulu mezunu emekçiler ”Tekniker” kadrosuna atanmalıdır.
  18. Teknisyenler, asli görevleri dışında başka görevlerde çalıştırılmamalıdır.
  19. Çalışanlara daha nitelikli ve verimli bir iş yaşamı sunmak açısından; soyunma odası ve dolapları, duş alanı, kafeterya gibi sosyal olanaklar temin/tesis edilmelidir.
  20. Tüm dağıtıcılar, rutin olarak her yıl meslek hastalığını önlemek amacıyla sağlık kontrolünden geçirilmeli, bununla ilgili istatistik çalışmalar yapılmalı ve sonuçları tüm personele duyurulmalıdır.
  21. Tüm işyerlerindeki iş yoğunluğu ve artan işlem çeşidi dikkate alınarak norm kadro tespiti nüfus, alan, yer şekilleri gibi bilimsel verilerden yararlanılarak yapılmalı, ortaya çıkan ihtiyacı karşılamak için personel alımı yapılmalıdır.
  22. Kurumun personel ihtiyacı öncelikli olarak kurum içi sınavlar aracılığı ile karşılanmalıdır.
  23. Tüm merkez ve şubelere para sayma makinesi, numaratör ve sahte para ayırma cihazı verilmelidir.
  24. Kılık kıyafet serbestisi getirilerek, tüm PTT emekçilerine yılda iki kez giyim yardımı yapılmalıdır.
  25. Hizmet içi eğitimden tüm personel eşit şekilde yararlandırılmalıdır.
  26. Lojmanlar çoğaltılmalı ve görev tahsisi ile lojman hakkı olanlar diğer çalışanlar gibi sıra usulü ile bu haktan yararlanmalıdır.
  27. Misafirhaneler ve sosyal donatı alanları çoğaltılmalı, eskiden kuruma ait olan tatil kampları tekrar açılarak emekçilerin eşit bir şekilde yararlanması sağlanmalıdır.
  28. SYS’nin sağlık kuruluşlarıyla yaptığı anlaşmalar ülke genelinde olmalı ve sağlık kuruluşlarına ek katılım payları kaldırılmalı, emeklilikte de SYS’den yararlanılması için çalışma yapılmalıdır.

TRT TİS TALEPLERİMİZ

  1. Halk tarafından finanse edilen, halka doğru ve tarafsız yayın yapmakla yükümlü olan TRT’nin yine halk tarafından denetlenebilir olması gerekir. TRT, hiçbir siyasal düşüncenin etkisinde kalmadan özerk, demokratik ve katılımcı bir anlayış içinde kamu hizmeti yayıncılığı görevini yürütmelidir.
  2. 07.2018 tarihli ve 4 no.lu Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile TRT’de asli istihdam biçimi haline gelen Özel Hukuk Hükümlerine Tabi Personel uygulamasından (ÖHT) vazgeçilmeli, kadrolu personel uygulamasına devam edilmelidir. Bu süreçte kuruma alınan ÖHT’li emekçiler mesleki eğitimlerden geçirilmeli ve sonucunda sınava tabi tutularak TRT’nin istihdam ve yayın politikalarında belirli bir standart sağlanmalıdır.
  3. 703 sayılı KHK ile TRT ve TRT tarafından kurulan veya satın alınan ya da ortak olunan şirketler, kurum payına bakılmaksızın Kamu İhale Kanunu’ndan ve Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu’ndan muaf tutulmuştur. Bu durum, kamu hizmeti yayıncılığının en temel ilkelerinden olan hesap verebilirlik ve kamu tarafından denetlenmeyi ortadan kaldırmaktadır. Pek çok idari işlem, bu düzenlemeye sığınılarak ticari sır adı altında kamuoyundan gizlenmektedir. Bu düzenleme derhal kaldırılmalıdır.
  4. TRT’de yürütülen/yürütülecek tüm kurumsal yeniden yapılanma çalışmalarında, alanında uzman akademisyenlerin ve kurumda örgütlü sendikaların da yer alması; bu çalışmaların şeffaf, katılımcı ve demokratik bir şekilde yapılması sağlanmalıdır.
  5. TRT, iktidarın propaganda aracı olmaktan çıkarılmalı; dil, din, ırk, mezhep vb. hiçbir ayırım gözetmeyen bir yapım-yayın politikasına geçilmelidir.
  6. Halkın katkısını ve desteğini almak amacıyla 2954 sayılı TRT Kanunu’nun 15. maddesindeki “Danışma Kurulları” yaşama geçirilmelidir.
  7. İçerik üreticisi çalışanların, editoryal bağımsızlıkları yasal güvence altına alınmalı, yöneticilerin müdahalesine imkân verilmemelidir.
  8. TRT yayınlarında; cinsel saldırı, istismar ve taciz olaylarına ilişkin haberlere özellikle yer verilmemekte ya da bunlar haberleştirilirken toplumsal cinsiyet eşitliği açısından sorunlu bir dil kullanılmaktadır. Haber ve yayın politikasındaki bu duruma son verilmelidir.
  9. Yapım ve yayınlarla ilgili TRT’nin deneyimli ve birikimli kadroları atıl bırakılmakta; bunun yerine kalitesi sorgulanabilir pek çok yapım için kurum dışındaki şirketlere çok ciddi kaynaklar aktarılmaktadır. Bu uygulamaya derhal son verilmelidir.
  10. TRT, bir kamu hizmeti yayıncısı olarak şeffaf ve denetlenebilir olmakla yükümlüdür. Bu nedenle Sayıştay TRT ile ilgili düzenlediği denetim raporları zaman kaybetmeden kamuoyuna açıklanmalıdır.
  11. TRT’nin sahip olduğu mal, bina ve arazi varlıkları keyfi tasarruflara bırakılmamalı, halkın ödediği vergilerle/harçlarla alınan bu varlıklarla yapılan tüm iş ve işlemler denetlenebilir olmalıdır.
  12. Kamu kurumları arasında ücret düzeyi açısından alt sıralara gerileyen TRT çalışanlarına, 2954 sayılı TRT Kanunu’nun 51. maddesindeki hüküm kapsamında yılda dört maaş tutarında ikramiye ödenmelidir.
  13. Ücret cetveli, ek gösterge ve özel hizmet tazminatı oranları yeniden düzenlenmeli ve çalışma barışını bozan ücret adaletsizliği giderilmelidir. 33 gruptan oluşan mevcut ücret cetveli, yayıncılık teknolojisindeki değişim/gelişim göz önüne alınarak yeniden düzenlenmeli, grup sayısı azaltılarak ücret uçurumu ve adaletsizliği giderilmelidir.
  14. TRT’de yıllardır Muhabir, Prodüktör, Kameraman, Resim Seçici, Yönetmen, Montajcı, Teknik Yönetmen kadrolarında çalışanlarla aynı işi yapan, ancak Yapım Yayın Elemanı, Yardımcı Yayın Elemanı, Stüdyo Film Yapım Elemanı, Uzman, Memur, Teknisyen gibi kadrolarda olan çok sayıda çalışan vardır. Bu çalışanların kadro sorunu çözümü için; TRT Personelinin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik’in 6. maddesi yeniden düzenlenmeli, bazı unvanlar için getirilen sınava girme engeli ortadan kaldırılmalıdır.
  15. Kurumca açılan sınavlar şaibelere yer bırakmayacak şekilde sendikaların da dahil olduğu bir süreç içinde yapılmalı, sınav hizmeti alınan kurumlar TRT’nin yıllardır oluşturduğu yayın politikalarını dikkate alan sorular hazırlamalıdır.
  16. Yayın hizmetinde doğrudan çalışanlar (vericilerdeki teknik personel dâhil) fiilî hizmet süresi zammından yararlandırılmalıdır.
  17. Yayın hizmetinde çalışan ve görevi gereği basın kartı sahibi olması gereken kadrolara, basın kartı verilmesi sağlanmalıdır.
  18. 2013 yılı itibarıyla başlayan “Koruyucu Gıda Yardımı” uygulaması, nesnel ölçütler doğrultusunda yeniden düzenlenmeli ve tüm personeli kapsayacak hale getirilmelidir.
  19. Ek göstergeden yararlanamayan Yardımcı Hizmetler Sınıfı’ndaki personelin mağduriyeti giderilmelidir.
  20. İl müdürlüklerinde, kurum tabipliği birimleri ve kreşler açılmalıdır. Kreş açılamadığı durumlarda, kreş ücret yardımı yapılmalıdır.
  21. Yaşadıkları sağlık sorunları yüzünden kendilerine “Sağlık Raporu” verilen personelin, raporlu oldukları süre nedeniyle maaşlarından yapılan kesintiler kaldırılmalıdır.
  22. Öncelikle yayın ünitelerinde radyasyon ölçümleri bağımsız ve yetkin bir kuruluş tarafından yapılmalı, bu ölçümlerin sonuçlarına göre gerekli önlemler alınarak çalışma koşulları buna göre yeniden düzenlenmelidir.
  23. Pandemi koşulları dikkate alınarak açık ofis ortamlarından vazgeçilmeli. Açık ofisler, hastalıkların bulaşma olasılığını artırıyor. Sağlıklı çalışma koşulları, tüm çalışanların hakkıdır.
  24. Meslek hastalıkları hastaneleri ile ortak çalışmalar yapılmalı, tüm TRT emekçileri düzenli aralıklarla sağlık kontrolünden geçirilmelidir.
  25. 24 saat çalışma zorunluluğu olan iş yerlerinde yayın ve yapım personelinin ihtiyaçlarının karşılanabileceği kapasiteye sahip sosyal alanlar oluşturulmalıdır (kantin, kafeterya vb.).
  26. TRT’de, özellikle son yıllarda yoğunlaşan liyakatsiz yönetici atamalarına son verilmelidir. Öyle ki; TRT mevzuatına hakim olmayan, yayıncılık bilgisi ya da tecrübesi olmayan kişilerin yayın hizmetlerinde kritik görevlere atanması kurumu zarara uğratmaktadır.
  27. Taşrada görev yapan personele ödenen tazminat, Türkiye’nin en büyük ve kalabalık şehrindeki ekonomik/sosyal koşullar göz önüne bulundurularak, İstanbul’da çalışan personele de ödenmelidir.
  28. TRT’de saz sanatçısı unvanı ile görev yapan çalışanların enstrümanlarının alımı, bakımı ve onarımı, oluşturulacak bir komisyon aracılığıyla kurum tarafından yapılmalıdır.

RTÜK TİS TALEPLERİ

  1. 6112 sayılı Yasa’nın 43/3 maddesine göre Üst Kurul personeli, kadro karşılığı sözleşmeli statüde istihdam edilir, ücret ve malî haklar dışında her türlü hak ve yükümlülükler yönünden 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’na tabidir. Anılan Kanun’un geçici 1/7 maddesi ile 657 sayılı Kanun’un 43/B maddesinin, RTÜK çalışanları için ek gösterge ve diğer uygulamalar açısından daraltıcı biçimde yorumlanmasından kaynaklanan hak kayıpları telafi edilmelidir.
  2. Ankara’daki RTÜK çalışanları, ücretsiz servis olanağından ve Maliye Bakanlığı Merkezi Yönetim Bütçe Uygulama Tebliği kapsamında öğle yemeği katkısından yararlanmaktadırlar. RTÜK’ün İstanbul, İzmir ve Diyarbakır Bölge Temsilciliklerinde çalışanlar için de bu olanaklar sağlanmalıdır.
  3. Son üç buçuk yıl içinde personel sayısı 211 kişi artmıştır (384’ten 595’e: yüze 55). Gerek nakil yoluyla gerekse de açıktan atama yoluyla personel sayısında meydana gelen bu artış çok ciddi bir liyakatsizliği barındırmaktadır. Başka kamu kurumlarından RTÜK’e naklen gelen onlarca personele, kanuna karşı hile yapılarak, önce Daire Başkan Yardımcılığı gibi kadrolar verilmekte, ardından da bunlar, ancak görevde yükselme sınavı ile atanabilinecek müdür ve uzman gibi kadrolara “indirilmekte” dirler. Kurum dışından yapılan böyle atamalarından vazgeçilmeli, Kurumu tanıyan ve nitelikli çalışanların liyakat çerçevesinde yönetici olarak atanmalarına öncelik verilmelidir.
  4. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile uyumsuz olan RTÜK Personelinin İzinlerinin Kullanmasına İlişkin Usul ve Esaslar’ın 12. maddesi değiştirilmelidir.
  5. Yıllık izinlerin ve mazeret izinlerinin hesaplanmasında “gün” yerine “iş günü” dikkate alınmalıdır.
  6. 6245 sayılı Harcırah Kanunu’nun 33(b) maddesinde belirtilen unvanlara “Radyo ve Televizyon Üst Kurulunda görevli Üst Kurul Uzmanları ve Üst Kurul Uzman Yardımcıları” ifadesi eklenmelidir.
Print Friendly, PDF & Email


İLİŞKİLİ YAZILAR

TÜRKİYE SPOR YAZARLARI DERNEĞİ’NE KAYYUM ATANMASINI ANTİDEMOKRATİK

Gazetecilik toplumun doğru bilgiyle donanabilmesi ve demokrasimizin denge içinde işleyebilmesi için vazgeçilmezdir. Gazetecilerin, bu önemli ...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

1 × 4 =

Örnek Resim