24 Aralık 2017 tarihli ve 30280 Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan 696 Sayılı KHK ile 6475 Sayılı Posta Hizmetleri Kanununun 27. maddesinin ikinci fıkrasında yapılan değişiklikle İdari Hizmer Sözleşmeli personele ilişkin Yönetmelik çıkarma yetkisi Bakanlar Kurulundan alınarak Şirket Genel Kuruluna verilmiştir.
“Personelin işe alınması, atanması, görevlendirilmesi ile eğitim, terfi, görevde yükselme, unvan değişikliği, disiplin, izin, görevden alma, sözleşmenin yenilenip yenilenmemesi veya sona erdirilmesine ilişkin hususlar Bakanlar Kurulu kararı ile yürürlüğe konulan yönetmelikle düzenlenir.” düzenlemesi değiştirilmiş ve “Genel Kurul kararı ile yürürlüğe konulan yönetmelik ile düzenlenir.” denilmiştir.
Bu yetkiye dayanılarak 17.01.2018 tarihinde Genel Kurul tarafından yeni Yönetmelik yayınlanmıştır.
Eski Yönetmeliğin, yürürlüğe koyulduğu yöntemle yürürlükten kaldırılması gerektiği için, 11.04.2018 tarih ve 11515 Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu kararı ile “10/9/2013 tarihli ve 2013/5383 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketinde Çalıştırılacak İdari Hizmet Sözleşmeli Personel Hakkında Yönetmelik” yürürlükten kaldırılmıştır.
İdari Hizmet Sözleşmeli personele 17.01.2018 tarihinde Genel Kurul tarafından çıkarılan yeni Yönetmelik uygulanacaktır. Bu yönetmeliğin hukuka aykırı olan maddelerinin iptali istemi ile ilgili Sendikamızca Danıştay’da dava açılmıştır.